Revista_SOM-ELCIM_2025-26 | Page 20

20
REVISTA SOM | CURS 2025-26

La formació docent: motor de millora contínua a l’ escola

perquè els alumnes no només adquireixin coneixements, sinó que aprenguin a relacionar-se amb el món i amb els altres, desenvolupant competències que els ajudin a créixer com a persones. Per això, també posem èmfasi en el fet que aprendre pot i ha de ser una experiència gratificant: aprenent, es gaudeix.
La reflexió pedagògica, les aportacions de la recerca educativa i els avenços de la neurociència aplicada a l’ educació ens orienten en aquest camí. Per aquest motiu, durant aquest curs hem organitzat el claustre en diferents equips de treball amb l’ objectiu d’ aprofundir en àmbits clau del nostre projecte educatiu:
A El Cim entenem l’ educació com un procés viu i en permanent construcció. Som un centre amb una cultura inquieta, amb la voluntat constant de revisar, repensar i millorar allò que fem cada dia a les aules. Aquesta actitud de millora contínua ens impulsa a formarnos, actualitzar-nos i adaptarnos a les necessitats canviants de la societat actual, sempre amb la mirada posada en el benestar i l’ aprenentatge significatiu dels nostres alumnes.
Educar avui implica prendre decisions fonamentades, actuar amb criteri pedagògic i comprometre’ ns amb una pràctica docent reflexiva, rigorosa i de qualitat.
En aquest sentit, partim d’ una idea clau que guia la nostra acció educativa: entendre el món que ens envolta és el que ens mou a aprendre. A l’ escola treballem
• Les situacions d’ aprenentatge competencials
• La cultura avaluativa a Infantil i Primària
• L’ elaboració del nostre propi programa de llengua
• La IA a l’ escola: com fer-ne un ús ètic i responsable
Aquest treball compartit ens permet avançar de manera coherent i donar solidesa al projecte pedagògic del centre.
Situacions d’ aprenentatge a Infantil i Primària
La formació sobre situacions d’ aprenentatge ha implicat el gruix més important del claustre