Revista_CIM_Versio_padisgraf_v4_4 | Page 30

30
REVISTA SOM | CURS 2024-25
la cuina de la residència— com ja es va fer durant uns mesos a principis de 2024—, i ambdues fundacions hem coincidit en la necessitat de millorar-lo. Aquesta cuina in situ pot representar una gran oportunitat per a les dues institucions, si trobem un proveïdor que la gestioni d’ acord amb els criteris i requisits que hem establert.
El procés de selecció s’ ha dissenyat amb criteris de rigor i objectivitat, i ha inclòs:
- La redacció d’ un plec de condicions tècniques detallat, compartit amb empreses candidates, on s’ expliciten tots els requisits exigits. comissió espai migdia de l’ escola i per l’ equip directiu de la residència, utilitzant un sistema de distribució limitada de punts i fomentant el debat en aquells criteris on hi ha hagut més divergència d’ opinions. També s’ han fet visites a altres escoles i residències, així com diverses interaccions amb els proveïdors finalistes.
Es tracta d’ un procés participatiu, però també exigent, transparent i tècnic, que ens ha de permetre millorar significativament el servei que oferim a infants i joves durant el migdia, tant pel que fa a l’ alimentació com a les condicions i experiències d’ aquest espai de temps tan important en el seu dia a dia.
Transformar un pati o repensar un espai com el migdia són accions concretes. Però, al darrere, hi ha una manera d’ entendre l’ escola: oberta, viva i compromesa. Gràcies a totes les persones que hi esteu participant i que feu possible que El Cim creixi cada dia una mica més.
- Una primera fase de recepció i selecció de candidatures, amb valoració dels documents presentats.
Altres accions que s’ han iniciat com a part d’ aquest procés participatiu de millora de l’ espai migdia són les següents
- Una fase final amb els proveïdors finalistes, a qui s’ ha demanat una proposta més desenvolupada.
- L’ ús d’ un sistema de puntuació ponderada per criteris, que inclou aspectes com la qualitat i varietat dels menús, la seguretat alimentària, la sostenibilitat, l’ adaptabilitat a necessitats especials, la formació i seguiment del personal i el tracte amb l’ usuari.
- La implicació d’ un grup ampli de persones en la valoració, format per membres de la
- La sol · licitud a l’ Agència Catalana de Salut Pública de la revisió dels menús actuals, segons les seves recomanacions i la seva guia“ L’ alimentació saludable a l’ etapa escolar”.
- Propostes de millora en el tractament dels casos d’ al · lèrgies i intoleràncies alimentàries.
- Propostes sobre el model d’ activitats durant el migdia, la convivència i l’ organització dels espais.
Provant el menjar amb els possibles proveïdors del servei de cuina.