POWERBOATS&YACHTS MAGAZINE | Page 48

JOURNAL POWER NEWS RACING dönüşe bırakıp, kuzeye Skradin Milli Parkı’na doğru rota tutuyoruz. Bu coğrafyanın methini birçok kişiden duyduk. Buraların yapılan ilk marinası, etrafı oldukça dik yarlarla çevrilmiş, hemen yakınında önemli bir tatlı su rezervi, Hırvatistan’ın ilk hidroelektrik ünitesi ve çok güzel fotoğraflar veren bir dolu şelaleyle çevrili harika yürüyüş yolları var. Görülmeye değer! Üzerinden çok yüksek, otoban köprüleri geçen bir doğal kanalla çıkılıyor. Şehre yakın midye ve istridye çiftlikleri var! Bir tanesine yanaşıp pazarlık şu-bu 2 şer kilo kabuklu alıyoruz. Haliyle ayıklanmamış. İş “doktora” düşüyor yani yine... Ama akşama harika deniz ürünleri makarna var. Biograd’dan aldığımız kalamarlar da cabası… Kanalın uygun bir yerinde demirleyip, denize giriyoruz. Çok da vakit kaybetmeden, öğleden sonra erken, Skradin’e giriyoruz. Marina şehrin hemen kıyısında… Gerçi açıkta demirde kalmak veya şehir pontonuna bağlanmak da mümkün gibi ama biz marinayı tercih ediyoruz. Biraz Göcek Marina’yı andırıyor, denize kadar inen çam ağaçları gölgesinde modern ve temiz bir marina. Fiyatları da orayı aratmıyor nitekim... 45 Dufour için g eceliği 71 Euro! Ufak tefek alışveriş sonrasında erken bir akşam yemeği için hazırlıklara girişiyoruz. Menü zengin. Milli Park’a gitmek için uzunca bir yolu yürümek haricinde, daha zevklisi, şehirden kalkan bizdeki tur 48 POWERBOATS&YACHTS DERGİ NISAN MAYIS .indd 48 tekneleri muadili bir botla nehirden yukarı çıkmak. Yaklaşık 25-30 dk’lık bir tekne seyahati sonrasında şelaler bölgesine geliniyor. Bugün için artık geç kaldık, kısmet yarına. Biz de alternatif, kendi botumuza binerek kanaldan biraz çıkmak için bir girişimde bulunuyoruz. Köprüden sonra bir güvenlik klübesi var, nitekim bir görevli çıkarak bize uyarıda bulunuyor, yolun bundan sonrasının yasak olduğunu belirtiyor, geri dönüyoruz! Çok ileri gidemesek de, kuğuların yüzdüğü her yerin yemyeşil olduğu bir kanyonda buraya kadar bile olsa, botla seyahat etmek zevkli. Akşam duştan önce deniz sefası… Ama su pek de parlak değil. Duş faslından sonra, şehri dolaşmaya çıkıyoruz hep beraber. Bu civara özgü bizdeki “tandır” muadili bir et pişirme yöntemleri var ancak en meşhuru, Toni kapalı. Biz de bir başka lokantaya oturuyoruz. Güzel servis, güzel yemekler, makul fiyat. Memnun ayrılıyoruz. Adı Cantenetta! Skradin’in dar, taş sokaklarında biraz dolaşıp, tekneye dönüp, yatıp-uyuyoruz. 8. gün Skradin Marina, etrafı harika bir yeşil doku ile sarmalanmış, yüksek dağlarla çevrili çok hoş duygusu olan bir yer. Doğası gereği, sık sık gökyüzü bulutlanıyor ve ani bastıran sağanaklarda göz gözü görmez oluyor. Artık alıştık, otomatik hareketlerle, yağmur başlamadan hemen önce güverteye saçılmış öteberiyi içeri alıyor, Ömer’in pusetini malum “hücre hapsine” yolluyoruz... Şehir merkezinden kalkan, milli parka her saat başı seyir yapan tur motorlarının ilki saat 09.00’da. Malum sebeplerden dolayı bunu kaçırdık... İlk tur teknesini kaçırınca, kendimizi mükellef bir kahvaltı ile teselli ettik. Ama ikinciyi kaçırmaya niyetimiz yok. Aslında şehirden yürüyerek de parka varmak mümkün ama bir gün önce bizim dingiyle seyrimize engel olan bekçinin ilerisinde neler olduğunu doğrusu çok merak ediyoruz. Tur teknesi tıka basa dolu. Neredeyse oturacak bir yer daha yok... Yavaş yavaş akan nehirde, köprülerin altından geçerek parka geliyoruz. Aynı bizim usül girişte bilet kesiliyor. Farklı olarak kulübesi plastikten değil. Ücret kişi başı 10 Euro karşılığı Kuno. Verdik mecburen... Her yer yemyeşil, ve güya sulak olmayan bir mevsim olmamasına rağmen, her köşeden fışkıran pınarlar ve derelerin üstündeki minyatür köprülerden geçerek, geniş bir açıklığa varıyoruz, burası yürüyüşlerin başlangıç noktası. En kısası yarım saat 40 dk kadar olan, uzunu saatlerce sürebilecek birçok alternatif rotalar var. Gayet iyi işaretlenmiş. Köprünün üstüne yan yana dizildik. Melih Ağabey, arka fonu şelaleler olacak şekilde bizi “ölümsüzleştirdi”... Yalnız patikaların çoğunda birçok basamaktan oluşan merdivenler var, pusetle çıkmamız mümkün değil gibi. Ben NİSAN - MAYIS 2014 2.04.2014 08:31