04_CREMONA_2025 | Page 56

TOURISM IN T

ENG
Located in Lombardy, on the left bank of the Po River, Cremona is a national symbol of the“ Made in Italy” lifestyle. It’ s a city where music, history and culinary art blend into a centuries-old tradition that still lives on today. The UNESCO Committee for the Safeguarding of Intangible Cultural Heritage has included the“ traditional violin craftsmanship in Cremona” among the intangible heritage of humanity.
ITA
Situata in Lombardia, sulla riva sinistra del Po, Cremona è un simbolo nazionale dello stile di vita“ Made in Italy”. È una città in cui musica, storia e arte culinaria si fondono in una tradizione secolare, che sopravvive ancora oggi. Il Comitato UNESCO per la salvaguardia del patrimonio culturale immateriale ha incluso la“ tradizionale arte liutaria di Cremona” tra i patrimoni immateriali dell’ umanità.
Cremona is especially known for its musical legacy. The art of crafting string instruments is deeply rooted in the city’ s culture, and its master luthiers are renowned worldwide. One of the most prestigious of all, Antonio Stradivari, was born in Cremona, and his masterpieces are still admired globally. This tradition lives on in places like the Violin Museum, which preserves historic instruments to honour this unique heritage.
Cremona è particolarmente nota per la sua eredità musicale. L’ arte di realizzare strumenti a corda è profondamente radicata nella cultura della città e i suoi maestri liutai sono rinomati in tutto il mondo. Uno dei più prestigiosi di tutti, Antonio Stradivari, è nato a Cremona e i suoi capolavori sono ancora ammirati in tutto il mondo. Questa tradizione vive in luoghi come il Museo del violino, che conserva strumenti storici per onorare questo patrimonio unico.
54 OFFICIAL PROGRAMME