CAPÍTOL 2. Del consell del rei.
El dia de la seva elecció, el Lleó fa un discurs i demana consellers que l'ajudin en el govern. Així, es trien l'Ós, el Lleopard, el Linx, la Serp i el Llop. Na Renard s'enfada perquè no ha estat escollida i fa l'exemple de la tria dels 12 apòstols de Jesús, entre la gent més senzilla. Tothom troba un bon exemple, i la trien a ella per al consell, i ella tria alguns herbívors: l'Elefant, el Senglar, el Boc, i el Moltó, perquè també ho siguin.
L'Ós, el Lleopard i el Linx s'adonen que Na Renard comença a influir massa, i proposen que entri el Gall al consell en comptes de na Renard. L'Elefant diu que molt bé, però que la Renard és sàvia i s'ha de quedar. El Lleopard digué que la guineu i el gall eren enemics naturals i no convenia que estiguessin junts i Na Renard continuà dient que els animals grans i bells havien de seral consell, i a la seva llista d'herbívors hi afegeix el Cervo.
Llavors el Lleopard, secretament, li explica al rei l'exemple del comte que tenia guerra amb un rei i es guanyà un escrivà perquè li expliqués les estratègies del rei i poder-lo guanyar. El rei s'adona que la Renard li està fent el mateix joc i decideix acceptar el Gall i treure la Renard i els altres herbívors.