Dossier pedagògic Ma, me, mi... Mozart! Dossier_pedagogic_Ma_Me_Mi_Mozart.0 | Page 30

Les activitats giraran al voltant de la mètrica : el compàs ¾ , marca la distribució dels ritmes en 3 temps , que ens permet seguir els moviment fent : 1,2,3.1,2,3.1,2,3 ..., tot accentuant una mica més el primer d ’ ells doncs és quelcom més fort que la resta , però cal tenir present que cada un dels tres temps ha de durar el mateix .
Això ho podem representar pels infants amb dos titelles de fil : un d ’ ells tan sols avança al sentir el primer temps i el segon titella seguirà sempre marcant amb el seu cos els tres temps ( cal fer sempre els mateixos moviments per cada un dels temps ).
A . - Tots asseguts i col · locats en rotllana , marcarem el primer temps picant les mans a les nostres cames , i el 2 i 3 picarem una mà amb l ’ altra .
B . - L ’ adult marcarà el compàs tot picant de mans a les cames en el primer temps i amb mans contra mans , en el segon i tercer . Els nens col · locats per parelles cal que es toquin entre ells una part del cos , que canviaran al sentir cada vegada que l ’ adult marca el primer temps i mantindran el mateix mentre senten el segon i tercer temps .
11 . -Missa brevis en re , KV 194 - Agnus Dei
Instruments que intervenen : Veu , flügelhorn , violí , acordió i clarinet baix
“ L ’ Agnus Dei ” forma part de la Missa brevis in D , una de les nombroses obres sacres ( religioses ) de Mozart . La Missa és una composició coral que comporta les seccions fixes de la litúrgia eucarística d ’ una missa . La majoria de les misses utilitzen el llenguatge tradicional de la religió catòlica : el llatí . La majoria de les Misses com a obra musical , han estat creades per ser cantades en concert i no dins de la pràctica religiosa .
De cara a treballar aquesta obra amb els infants , cal explicar què és la música sacra . Seria un bon moment per endinsar-nos als inicis de la Història de la música , i explicar que l ’ home primitiu ja oferia cants i danses als seus Deus . Cal que sàpiguen que aquestes obres tenen un elevat contingut emocional i per tant , comuniquen alegria , tristesa , tensió .... “ L ’ Agnus Dei ” que heu sentit o sentireu tracta d ’ una súplica : demana pietat i pau pel món . Quan algú demana quelcom desesperadament , ho fa de manera insistent i aquí tenim un bon exemple : la veu és la protagonista , fa la súplica i els instruments l ’ acompanyen amb un ritme obstinat , que aconsegueix crear més tensió al significat del cant .