4763-48183 Revista AFA_ALTA | Page 19

l ’ alumnat , el professorat i els altres membres de la comunitat educativa . Solament poden utilitzar-se amb una finalitat pedagògica i sota la supervisió d ’ un adult . Cal garantir els drets fonamentals i , en concret , el dret a la protecció de dades .
Imatge de Tung Nguyen a Pixabay .
Imatge de WOKANDAPIX a Pixabay .
Els centres podran establir com i de quina manera els mòbils han de restar a un espai segur . Poden optar per vies més o menys restrictives com que les hagin de deixar a les taquilles , en una capsa a l ’ aula o a les motxilles . En cas d ’ ús indegut , pot retirar-se el mòbil , així com aplicar mesures restrictives i disciplinàries . En les activitats lectives s ’ han de prioritzar els ordinadors portàtils o els dispositius del centre . Si s ’ autoritza excepcionalment l ’ ús del mòbil amb finalitats docents ha de garantir-se que els alumnes que no en tinguin puguin seguir amb normalitat l ’ activitat amb les eines que disposi el centre . Pel que fa a les activitats no lectives com l ’ esbarjo , l ’ espai de menjador o les activitats complementàries i extraescolars , no es pot fer un ús lliure del mòbil , sinó que es configuren com espais preservats per tal de fomentar la interacció entre
Imatge d ’ Alissa De Leva a Pixabay .
En aquestes Instruccions es proporcionen unes propostes de redacció per modificar en aquesta línia les Normes d ’ organització i funcionament de centre ( NOFC ) que s ’ haurà d ’ aplicar durant el curs 2024-2025 .
A l ’ Escola El Cim l ’ ús dels mòbils pels alumnes no està previst explícitament a les NOFC 10 . Caldrà , per tant , fer la corresponent adaptació a les Instruccions abans esmentades , a través d ’ un procés participatiu , per una regulació específica dels mòbils en la nostra escola . En qualsevol cas , la política de centre ha estat des de sempre en la línia que marquen les Instruccions : els alumnes no poden utilitzar el mòbil si no és amb finalitats didàctiques i amb autorització del docent . En les estones de pati , menjador o sortides escolars s ’ ha seguit el mateix criteri . I si un alumne l ’ usa sense permís ? el telèfon es guarda a secretaria fins que el pare o mare el ve a buscar , amb l ’ objectiu de fer un treball de conscienciació en paral · lel família-escola . Per tant , aquest ús limitat del mòbil ha permès la seva compatibilitat amb el ple desenvolupament de les competències digitals a l ’ escola .
Vicenç Aguado i Cudolà
10 https :// www . elcimvilanova . cat / nofc /
19