Xicalla XICALLA 6 | Page 19

Aquest any els alumnes de tercer cicle, han pogut gaudir d’una activitat nova, enriquidora i motivadora. Una activitat que en la etapa de secundària està molt de moda, però que nosaltres hem adaptat a les característiques i aptituds dels nostres alumnes valorant les seues possibilitats i limitacions, on hem treballat per damunt de tot el control postural, tenint en compte en tot moment la posició correcta e incorrecta així com els punts de suport en a cada figura per evitar qualsevol tipus de lesió, fent d’aquesta pràctica deportiva, una activitat segura.

L’acrosport podem definir-lo com un esport cooperatiu, que integra aspectes molt importants dins l’àrea de la educació física com és la creativitat, cooperació, autosuperació, autoestima, expressivitat, motricitat i sociabilitat, on un grup d’alumnes sincronitzen les seues accions motrius en un espai estable i segur per aconseguir realitzar figures o piràmides humanes. Aquesta pràctica esportiva pot anar acompanyada d’una coreografia, on els alumnes poden realitzar les habilitats gimnàstiques; salts, girs i equilibris al compàs de la música.

Aquesta activitat ha agradat molt als alumnes, junts han sigut capaços no sols de realitzar aquelles figures proposades pel mestre sinó també de crear i inventar altres “xules”, divertides i atractives.

Objectius de l’acrosport a les classes d’educació física:

- Identificar postures correctes i incorrectes.

- Emplenar ajudes quan es necessite valorant la seguretat.

- Aplicar les capacitats físiques junt amb les capacitats qualitatives valorant les possibilitats i limitacions pròpies així com la dels companys.

- Crear coreografies col·lectives adaptades al temps, espai i intensitat.

- Desenvolupar la creativitat alhora de crear les figures humanes.

- Afavorir l’autoestima de l’alumnat.

- Desenvolupar la cooperació entre els alumnes.