George took that idea and ran with it. That night we stayed up most of the night surfing the web for travel trailers.
The Airstreams we saw on Craigslist were the most appealing, they were stylish and cool and I didn’ t feel like we were losing anything.
The next four months were a whirlwind of downsizing, moving, buying and fixing the trailer.
That was a challenging time. Our Airstream was fairly structurally sound, but it required so much cosmetic work.
Luckily George is handy and I am crafty.
We’ re a good team.
It took months of working in the summer sun to get her to our standards. George endured an epic bout of poison ivy from clearing the land our trailer sits on and I had so much paint in my hair that I had to cut it out.
We cleaned out rat’ s nests and bleached old smoke stains.
We pulled up moldy carpet and we laid new floors.
We painted so many coats of paint. We built our bed, a desk, a bench and a shelving unit. We sewed curtains and a bench cushion.
We replaced the window screens and the fridge.
It was extremely challenging and extremely rewarding. In August 2013 we moved into our 1978 Airstream Sovereign. We’ ve now lived in the Airstream for over three years. The transition has actually been fairly easy. There’ s times where it can be challenging though.
George prese l’ idea e si mise a lavorarci. Quella notte restammo alzati per quasi tutto il tempo a cercare su internet delle roulotte da viaggio.
Gli“ Airstream” che trovammo su Craiglist erano i più interessanti, erano eleganti e alla moda e sentivo che non avremmo perso nulla. I successivi quattro mesi furono un continuo turbine di modifiche, spostamenti, acquisto e sistemazione della roulotte.
Fu un periodo impegnativo. Il nostro Airstream era sufficientemente a posto come struttura, ma richiese moltissimo lavoro di finitura estetica. Fortunatamente George è una persona abile nei lavori manuali ed io lo sono nelle decorazioni, siamo un buon team.
Ci vollero mesi di lavoro sotto il sole estivo per portare la roulotte ai nostri standard. George resistette all’ attacco dell’ edera velenosa pulendo il terreno su cui stava la nostra roulotte ed io avevo così tanta vernice nei capelli che dovetti tagliarli. Sgombrammo i nidi dei topi e sbiancammo le vecchie macchie di fumo.
Tirammo su la moquette ammuffita e posammo una nuova pavimentazione. Dipingemmo una quantità di strati di vernice. Costruimmo il nostro letto, una scrivania, una panca e una scaffalatura, abbiamo cucito le tende e un cuscino per la panca, rimpiazzato le tapparelle delle finestre e il frigo.
Fu un lavoro estremamente impegnativo e gratificante. Nell’ agosto 2013 traslocammo nel nostro Airstream Sovereign del 1978. E’ da ormai più di tre anni che viviamo nell’ Airstream. La transizione, in effetti, è stata abbastanza facile. Ci sono, però, dei momenti in cui è impegnativo vivere qui.
All Photos: © asmalllife. com