Corrupció: Una preocupació
Sempre hi ha hagut casos de corrupció, però mai tan nombrosos com en els últims anys . Molts polítics i empresaris s’han embutxacat milions d’euros de forma il.legal, i la famosa cantant flamenca Isabel Pantoja també ha estat engarjolada per la mateixa raó; ningú se salva d’aquestes operacions delictives.
A Espanya, el nombre de casos de corrupció s’ha disparat els últims anys. Destaquem, per la seva rellevància, el ‘’cas Nóos ‘’ ( Iñaki Urdangarín), el ‘’cas de les targetes black ’’ ( diversos polítics de tots els partits imaginables , incloent-hi també Comissions Obreres i la UGT) i el tresorer del Partit Popular Luis Bárcenas. Recentment, s’ha unit a la llista la ministra de sanitat espanyola Ana Mat, que tindria alguna cosa a veure amb la trama del seu marit, el “cas Gürtel”. El nombre creix de manera alarmant i, si seguim aquest ritme, no trigarem a veure coses més sorprenents , pot ser qualsevol i pot aparèixer en qualsevol moment.
No només aquests són els implicats , la corrupció esquitxa molts alts càrrecs, com l’expresident de la Generalitat i de CiU, Jordi Pujol , que ha generat molta controvèrsia. La germana del rei està implicada en el cas del seu marit, fet que dóna a conèixer Espanya com a la líder en corrupció, si més no, a Europa.
Aquesta és una de les situacions socials que fa reflexionar i em fa pensar: Perquè no els fa vergonya banyar-se en bitllets de 500 pensant que moltes persones en aquest païs s’estan banyant en la misèria ? A mi , francament, em sembla vergonyós i em reafirma en la posició que existeixen moltes persones que no tenen cor i no es preocupen pels altres, deixant entreveure una actitud egoïsta i sense escrúpols. Moltes persones passen cada dia pels bancs d’aliments , i les seves cares són d’alegria en rebre el just per sobreviure, en una vida cada vegada més difícil , mentre que banquers, empresaris i polítics entren als bancs , surten carregats de diners , a vegades en bosses d’escombreries, ( Com la Pantoja , Maite Zaldívar i Julián Muñoz ) i segueixen tenint ànsia de diners . Sencillament vergonyós.
David Sabino
4t B