SAKU ry | vuosikertomus 2015 | Page 30

Painettu viestintä
Viestinnän kehittäminen
järjestöjen kanssa . ALPO . fi-sivusto on suunnattu opiskelijoille ja tarkoitettu työkykypassin toteuttamisen tueksi .
Koulutuskeskus Kuerkievarin sivusto löytyy osoitteesta kuerkievari . fi . Sivustolla esitellään Kuerkievarin majoitustilat , ruokapalvelut , kokoustilat , aktiviteetit ja savusauna sekä uusimmat majoitustarjoukset .
Uutiskirje
SAKU ry : n uutiskirje julkaistiin vuoden aikana kahdeksan kertaa . Nettisivujen uudistuksen yhteydessä päivitettiin myös uutiskirjeen ulkoasu . Uutiskirjeessä kerrottiin lyhyesti ajankohtaisista SAKU ry : n kuulumisista ( tulevat kisat ja ilmoittautumisohjeet , koulutukset ja muut tapahtumat jne .). Lisäksi lukija ohjattiin nettilinkkien avulla lisätiedon lähteille SAKU ry : n nettisivuille . Uutiskirje lähetettiin SAKU ry : n yhteyshenkilöille sekä kaikille tiedotteen omatoimisesti tilanneille , yhteensä reilulle 700 vastaanottajalle .
Arjen arkin hyvinvointitoimintaa koottiin Uutisarkki-uutiskirjeeseen , jossa tiedotettiin hyvinvointiverkoston ajankohtaisista asioista : tapahtumista , uusista materiaaleista sekä opiskelijahyvinvointiin liittyvistä ohjeistuksista ja päätöksistä . Uutiskirjeellä oli noin 1 000 tilaajaa , ja se ilmestyi vuoden 2015 aikana 11 kertaa .
Koulutuskeskus Kuerkievarin palveluja markkinoiva uutiskirje lähti tilaajille muutaman kerran . Uutiskirjeen jakelussa on lähes 1 000 vastaanottajaa .
SAKU ry Facebookissa ja Instagramissa
Facebookissa SAKU ry näkyy SAKU ry : n , SAKUstarsin sekä Hyvinvointiverkoston sivuilla . Tykkääjiä vuoden lopussa oli SAKU ry : n sivulla noin 1 100 , SAKUstarsilla 1 500 ja Hyvinvointiverkostolla 700 .
Instagramia varten on käytössä kolme aihetunnistetta : # sakury ,
# sakustars ja # amispoweria . Liikkuva amis -hanke käyttää omaa tunnistetta # liikkuvaamis .

Painettu viestintä

SAKU ry : n Action ! -tiedotuslehti ilmestyi vuoden aikana kolme kertaa . Lehti postitetaan kaikille SAKU ry : n yhteyshenkilöille sekä lehden erikseen tilanneille henkilöille . Syys- ja kevätlukukauden avaavissa lehdissä kohderyhmänä on henkilöstö . Huhtikuussa ilmestyneen lehden kohderyhmänä olivat erityisesti opiskelijat ja painos oli jaossa myös kaikille SAKUstars-osallistujille .
Tapahtumakalenterijulisteet ja muuta esitemateriaalia postitettiin kaikkien jäsenoppilaitosten yksiköihin lukuvuoden alussa .

Viestinnän kehittäminen

Viestinnän kehittämisryhmässä keskityttiin nettisivujen uudistamiseen . Kehittämisryhmä ideoi sivujen ulkoasua ja antoi palautetta sisältöjen suunnittelusta . Lisäksi laadittiin tehtävät ja tavoitteet viestinnän kehittämisryhmän uudelle toimintakaudelle . Kehittämisryhmä osallistui myös SAKU ry : n asiakastyytyväisyyskyselyn valmisteluun . Viestinnän kehittämisryhmällä oli vuoden aikana kolme kokousta .