NFF NFF Årsrapport 2013 | Page 21

Styrets beretning andelen blir økt både i ordinære stillinger og i ledelsen. Kvinneandelen i UBC var 68,4 prosent, i Idrettens Helsesenter 73 prosent og kvinneandelen i Ullevaal Stadion Idrett/AS Ullevaal Stadion er 15 prosent. Fremover Handlingsplanen og tingvedtakene vil alltid være rettesnor for et forbundsstyre. Vi er på god vei i å oppfylle handlingsplanen, og har stor tro på at vi greier å innfri de fleste kravene frem mot at ny handlingsplan skal vedtas på forbundstinget i 2016. Fokusområder vil være å sikre gode rammebetingelser, sikre arbeidet rundt kvalitetsklubb og heve kvaliteten i arbeidet rundt våre landslag. Gjennom en åpen og god kommunikasjon med klubber og kretser skal vi tilrettelegge for at NFFs sentral- administrasjon blir en enda bedre serviceorganisasjon. Ildsjelene er, sammen med foreldre som støtter opp rundt aktivitetene, grunnfjellet i norsk fotball. Arbeidet med ny handlingsplan må starte opp. Tingvedtakene rundt ny reglementstruktur, ulike spillformer og de første erfaringene fra kvalitetsklubbprosjektet vil være retningsgivende. Noe annet som vil bli sentralt er satsingen rundt futsal. Det har vært en stor økning i antall lag og spillere de to siste årene, og det vil være viktig å finne futsalens naturlige plass i klubbene og organisasjonen ellers. De ansatte i klubb, krets og på Ullevaal gjør en stor innsats for å sikre kvalitet på arbeidet som gjøres av de frivillige, og for å organisere aktivitetene sammen med de frivillige. Forbundsstyret er stolte over at så mange søker arbeid inn mot vår organisasjon, og er med på å gjøre fotballen til en god arbeidsplass. Vi setter også stor pris på samarbeidet vi har med andre i norsk idrett, frivillighet og norske myndigheter. Takk Forbundsstyret vil takke alle ildsjelene, trenere og klubbledere som står på for å sikre gode tilbud til barn, unge og voksne. Dette arbeidet er med på å etablere gode verdier og sterk identitet for lokalsamfunn over hele landet. Til slutt vil vi rette en takk til alle våre partnere i privat næringsliv. Vi er takknemlige for å få jobbe målrettet sammen med dere for å skape en sunn og god fotballorganisasjon, med fokus på verdier, kvalitet og internasjonale resultater. NFFs forbundsstyre Yngve Hallén President Mette Ch ristiansen Visepresident Bjarne Berntsen Visepresident Hans Olav Karde Styremedlem Klara Stensvåg Styremedlem Arne Aambakk Styremedlem Eli Arnstad Styremedlem Kjartan Berland Styremedlem NFF Årsrapport 2013 21 02