NFF NFF Årsrapport 2012 | Page 63

Administrasjon spørsmål som forelegges komiteen av forbundsstyret eller NFFs andre organer. Forbundsstyret kan også be lovkomiteen om råd i enkeltsaker. reglementet og kampreglementet, samt sanksjoner etter NFFs reglement for spilleragenter. Utvalgets leder og nestledere skal være jurister. Utvalget har i 2012 behandlet 49 saker. Doms- og sanksjonsutvalget Ankeutvalget Medlemmer: Medlemmer: Sven Olav Larsen, Mjøndalen IF, leder Solveig Hagman, Nymark IL, nestleder Øyvind Skaara, Tjølling IF, nestleder Terje Wist, SK Nessegutten Terje Hansen, Innstrandens IL Vivian Nyheim Orset, Molde FK Harald Andersen, SK Brann Frode Grotmol, Bryne FK, leder Mathias Lilleengen, Store Bergan IL, nestleder Anne-Gry Rønning-Aaby, Bøler IF Roar Norheim Larsen, Mjøndalen IF Lisbeth Bakken, Vålerenga IF Doms- og sanksjonsutvalget behandler straffesaker etter NFFs straffe- bestemmelser. Utvalget behandler i tillegg sanksjonssaker og protester etter henholdsvis sanksjons- Ankeutvalget behandler anker over avgjørelser truffet av disiplinær- utvalget og doms- og sanksjons- utvalget, samt anker over forbunds- styrets og kretsstyrenes avgjørelser. Leder og nestleder skal være jurister med erfaring fra tvistebehandling og med innsikt i både breddefotball og toppfotball. Utvalget har i 2012 behandlet 34 anker. Kontrollkomiteen Medlemmer: Bendik Christoffersen, Røa IL, leder Seunn Smith-Tønnesen, FK Donn Stine Schouten, IF Fløya Roar Eilertsen, Holmlia SK Kontrollkomiteen skal påse at foretatte disposisjoner i driftsåret er i samsvar med forbundstingets vedtak, lov og reglementer. Komiteen skal sammen med valgt revisor gjennomgå forbundets regnskap etter at disse er revidert av revisor. Kontrollkomiteens inn- beretning skjer til forbundstinget. Som revisor for NFF er Deloitte Statsautoriserte Revisorer A/S engasjert. NFF Årsrapport 2012 63 06