5
El 2 de març ens vam reunir amb Alfredo Vega, tinent d’ alcalde de Serveis Generals i Govern Obert de l’ Ajuntament de Terrassa, Miquel Àngel Gamell, Director de Serveis de Gestió Tributària i Recaptació de l’ Ajuntament de Terrassa i Pere Montaña, Director de l’ Àrea de Serveis Generals i Govern Obert de l’ Ajuntament de Terrassa.
Durant la reunió l’ Ajuntament es va comprometre a revisar aquest any 2016 els límits d’ ingressos bruts per a accedir a la bonificació. També van assumir el compromís de que aquests límits es valorin per càpita( per membre de la unitat familiar) i estiguin escalats segons el nombre de fills.
Finalment, el 2 de novembre FANOC ens vam tornar a reunir amb l’ Ajuntament de Terrassa, per discutir la proposta de bonificació a les famílies nombroses que havia elaborat l’ Ajuntament per ser presentada de cara a les ordenances fiscals de 2017.
Aquesta proposta recull alguns dels aspectes parlats en la darrera reunió que vam mantenir en el mes de març. Una de les propostes que s’ han implantat en les noves ordenances i que FANOC havia demanat és que es tingui en compte el nombre de fills que resideixen en el mateix habitatge, tanmateix no s’ ha inclòs el criteri de renda per càpita( per membre de la unitat familiar) que sempre hem defensat des de l’ associació, per ser més justa i equitativa.
Des de l’ Ajuntament ens van explicar que han unificat els índex de referència de totes les bonificacions, agafant com a base de càlcul el IRSC( Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya) i augmentant un 30 % per cada membre de família addicional.
Des de FANOC, per a millorar les condicions d’ aquestes ordenances, vam presentar al · legacions en representació de totes les famílies nombroses de Terrassa davant l’ ajuntament.
Reunió amb la Regidora de Mobilitat de l’ Ajuntament de Barcelona
El passat mes de maig ens vam reunir amb Mercedes Vidal, Regidora de Mobilitat de l’ Ajuntament de Barcelona per poder tractar diversos temes que afecten a les famílies nombroses. Durant la reunió es va parlar del conflicte encara actual amb les tarifes de transport integrades, com la T-10, que no apliquen el descompte del 20 % per a les famílies nombroses de categoria general i del 50 % de categoria especial.
També durant la reunió des de l’ entitat vam demanar un tractament més positiu per a les famílies nombroses aplicant algun tipus de descompte en l’ impost de circulació, el bicing i els aparcaments municipals. També la creació d’ aparcaments al carrer especials per a famílies que tenen fills entre 0-3 anys, ja que tenen més dificultats alhora de descarregar i sortir dels vehicles i a la ciutat de Barcelona a més l’ aparcament és molt limitat.
Noves tarifes en el transport a Pallejà i Reus
Les noves ordenances fiscals aprovades en el mes de març d’ aquest any per l’ Ajuntament de Pallejà van suposar la creació d’ un títol exclusiu la T-Família Nombrosa. Aquesta tarjeta té un descompte econòmic important alhora de viatjar amb el bus urbà, un preu de 5 euros per 10 viatges. El Ple també va decidir abaixar el preu de la T-Escolar, que passa de 30 € a 25 €.
Reus Transport va anunciar en el mes de febrer les noves tarifes de transport que inclouen la creació de dos abonaments amb bonificacions del 20 % o el 50 % per a les famílies nombroses.
Els abonaments concretament són la TMES Famílies Nombroses amb règim general amb un preu de 23,60( 20 % dte) euros i la TMES en règim especial amb un preu de 14,75 euros( 50 % de dte), Règim especial: cinc infants o més, o els supòsits que marca la normativa.
5