L'Estel Juny 2024. Número 57 | Seite 12

SECTION NAME

Els alumnes de cicle inicial ens hem proposat un objectiu molt especial aquest any: despertar el gust per la lectura i fomentar la creativitat dels nostres alumnes de cicle inicial. Per aconseguir-ho, hem creat un espai màgic anomenat “Espai Lector”, on cada nen i nena pot descobrir el plaer de llegir mentre explora mons imaginaris, coneix nous personatges i deixa volar la seva imaginació.

L’Espai Lector està situat al passadís, en un espai acollidor decorat amb coixins, catifes i una petita biblioteca plena de llibres de tots colors i temàtiques. Cada setmana, els infants poden triar un llibre que els cridi l’atenció i endinsar-se en una nova aventura literària. La selecció inclou contes clàssics, llibres il·lustrats, històries modernes i fins i tot alguns llibres de poesia adaptats a la seva edat. Hem comptat amb l’ajuda d’un dinamitzador de l’espai lector gràcies al programa PROA+.

Però, l’Espai Lector no és només un lloc per llegir. També és un espai on els alumnes poden compartir les seves experiències de lectura amb els companys. Aquest moment és molt especial perquè permet als nens desenvolupar habilitats de comprensió lectora, expressió oral i confiança en elles i ells mateixos..

Des de l’escola, estem molt satisfets amb els resultats que està tenint l’Espai Lector. Hem notat que els nens i nenes de cicle inicial esperen amb il·lusió els moments de lectura a la vegada que mostren més interès pels llibres. A més, les activitats creatives estan donant fruits i els nostres alumnes estan demostrant una gran imaginació i capacitat d’expressió.

En conclusió, l’Espai Lector no només està fomentant el gust per la lectura, sinó que també està contribuint a desenvolupar les habilitats comunicatives i creatives dels infants. Estem convençudes que aquest projecte els ajudarà a créixer com a lectors i com a persones, i que les històries que descobreixin els acompanyaran al llarg de la seva vida.

Viu la màgia de la

lectura a

l’Espai Lector!

12

12