3. Apostes de futur
La Secció Descobertes és un dels puntals de la programació del Festival Strenes. Una visió de futur, amb propostes emergents que esperen despuntar en els propers mesos. L’ actriu Paula Jornet ha fet el salt a la música amb el nom de Pavvla i el treball Creatures( Seven Hundred Little Records, 2016) i serà un dels punts forts de la secció juntament amb propostes com Gener o els guanyadors del darrer concurs Sona9, Lakaste. La visió de futur també viurà un moment àlgid amb les semifinals del Concurs Intro, que tindrà lloc a la Plaça del Mercadal els dies 7 i 28.
4. Festa gratuïta
La Plaça Catalunya substituirà la Placa de Sant Fèlix en la celebració dels grans concerts gratuïts del festival. L’ espai de Sant Fèlix s’ havia quedat petit per la gran afluència de públic en la darrera edició, i l’ organització ha volgut fer un pas més enllà traslladant els concerts al nou espai. La gran festa gratuïta de l’ Strenes es concentrarà en el penúltim cap de setmana de festival. Miqui Puig, Gossos i Doctor Prats obriran el cap de setmana el 21 d’ abril, i Marion Harper, Dr Calypso i Buhos, que presenten el seu nou espectacle, passaran per l’ escenari el dia 22.
5. Visió internacional
Julieta Venegas portarà per primera vegada a Catalunya la seva gira“ Parte Mía Tour”, un espectacle de format íntim que recollirà els èxits dels seus vint anys de trajectòria musical. Més enllà de Venegas, que serà el nom internacional més destacat del cartell de l’ Strenes, també passaran per Girona alguns noms destacats del panorama espanyol. El basc Fermín Muguruza i Chalart 58 presentaran Black is beltza ASM sessions( Kasba Music, 2016) i“ A galopar en tiempos de ignominia a escala planetaria” és la nova gira de Paco Ibañez, que estrena amb 83 anys.
11