Interne publicaties OR Jaarverslag 2013 | Page 2

Inhoudsopgave • Voorwoord door Sybille Sanne de voorzitter van de OR blz. 2 • Inleiding blz. 2 • Hoe ziet onze OR er nu uit? blz. 3 • Terugblik 2013 blz. 4 • Advies- en instemmingsaanvragen blz. 5 • De commissies blz. 6 • Uitdagingen blz. 7 • Nawoord blz. 7 Voorwoord door Sybille Sanne de voorzitter van de OR Trots! presenteer ik als voorzitter van de Ondernemingsraad van Prisma het jaarverslag over 2013. Allereerst bedank ik alle OR-leden voor hun inzet bij het behartigen van het organisatiebelang en de belangen van alle medewerkers van Prisma. Door de verhuizing naar het Centraal Kantoor aan de Taxandriaweg in Waalwijk is door moderne communicatiemiddelen tijdsbesparing mogelijk geworden. De OR gaat met zijn tijd mee en mijn hoop is dan ook dat wij laten zien dat we voorop lopen en de techniek optimaal benutten in ons dagelijks werk. Het afgelopen jaar heeft ons geleerd dat het werken met een jaarplan, ons houvast geeft om onze gestelde doelen te halen en tussentijds te evalueren. Ik ga er vanuit dat door deze professionalisering er ook in 2014 een realistisch jaarplan verschijnt. Ik wens jullie namens de gehele OR veel leesplezier. Inleiding Vanuit de wet op de ondernemingsraden zijn we verplicht om een jaarverslag te maken. Dit is voor ons een mooie kans om jullie te laten zien wat we in 2013 bereikt hebben. We staan stil bij de adviesaanvragen, instemmingsverzoeken en bij de onderwerpen waarbij we betrokken zijn. De samenwerking met de Raad van Bestuur is goed en met een kritische blik bespraken we verschillende onderwerpen. We laten met een positief gevoel 2013 achter ons en blikken kort vooruit op de speerpunten van 2014. 2