PA) i teníem la confiança en l’ equip directiu, tot plegat va fer que fos molt edificant i, com he dit abans, molt divertit.
Has seguit l’ evolució de l’ Escola que ha tingut en els darrers anys? I de l’ AMPA?
No he seguit massa l’ evolució de l’ AMPA perquè com he dit, els meus fills ja fa anys que van marxar; espero i desitjo que l’ AMPA actual s’ ho passi tant bé com jo m’ ho vaig passar.
Quins són els records més bons i quines són les dificultats que et vas trobar? Quins records guarden els teus fills / filles en el cas que hagin acabat els estudis?
Els record que en guardo són molts; sobre tot el que recordo més és que ens vam proposar dignificar les activitats extraescolars, de manera que va ser a partir de la nostra gestió que es va contractar de manera legal i assegurar tot el personal – monitors – que feien les activitats extraescolars, la qual cosa va comportar una considerable feina de gestió: també aquest és un bon record. Les excursions de pares / mares i alumnes van ser moltes i molt divertides, els dinars i botifarrades que fèiem al pati de l’ escola per a les festes. Les reunions interminables. Les cues que es feien els dies que iniciàvem les inscripcions a les activitats extraescolars... de tot en tinc un bon record i, a més, he conservat l’ amistat amb les persones amb qui vaig compartir aquell projecte.
Els meus fills tenen un magnífic record del seu pas per l’ escola El Cim, com jo el tinc, i com penso que el tenen l’ equip directiu i el professorat amb qui vam compartir aquells anys.
Com es contemplava el tema de l’ Escola inclusiva?
El tema de l’ escola inclusiva no es va qüestionar mai, és una cosa que donem per tant òbvia que no es ja ni tema.
Quins són les principals activitats que vau realitzar? Quines destacaries com les més emblemàtiques?
Com he esmentat abans, penso que els punts més importants van ser: a) la contractació de monitors i que van ser donats d’ alta de la seguretat social per les hores que feien setmanalment; i b) que el saldo positiu íntegre va revertir en equipament per a l’ escola cada any escolar: plantejàvem a la direcció que ens fes la“ llista dels reis” i aportàvem tot el que teníem. Les activitats extraescolars proposades es van multiplicar i no hi havia esport o activitat cultural extraescolar que no ens haguem proposat. Va ser molta feina tot plegat, però va sortir molt bé.
Com veus les perspectives de futur per a l’ Escola? Com creus que l’ afectarà la crisi d’ emergència sanitària?
La crisi sanitària ha colpejat a tothom i a totes les institucions, espero i desitjo que passi més aviat que tard, però en penso que quedarà una consciència del que significa la globalització, en positiu i en negatiu, i que d’ aquesta, com en moltes altres coses, o ens en sortim tots o ens ensorrem tots. Ningú en queda al marge, d’ una experiència així, i penso que ens ha de fer reflexionar molt. Pel que fa a l’ escola, l’ afecta en la mateixa mesura en que afecta a la resta de la societat, no crec que l’ afecti especialment.
ENTREVISTA REALITZADA A PACO MARTÍNEZ HERNÁNDEZ( PRESIDENT) AMB LA COL · LABORACIÓ DE PILAR MARTÍNEZ BOTIFOLL( TRESORERA)
Què és el que et va moure a implicar-te en l’ APA / AMPA? Per què recomanaries a les famílies a incorporar-se?
Sempre m’ ha agradat col · laborar amb diferents societats i que millor que fer-ho amb l’ escola on anaven els meus fills, això et dona la possibilitat de treballar colze a colze amb l’ escola per ajudar i millorar tot allò que es pugui.
L’ AMPA em donava l’ oportunitat de fer-ho i vaig entrar a formar part de la junta amb un grup de pares amb els que tenia afinitat com a vocal d’ esports. Més endavant, amb la renovació de la junta, vaig accedir a càrrec de president d’ un grup de pares i mares molt actius i implicats que vam treballar molt per poder oferir a tots els alumnes i també a l’ escola totes les millores que vam considerar necessàries i que dins de les nostres possibilitats podíem portar a terme.
Com era l’ Escola durant la teva etapa com a president / a de l’ APA / AMPA?
Una Escola Cristiana que representava els valors en els que jo volia s’ eduqués als meus fills.
Has seguit l’ evolució de l’ Escola que ha tingut en els darrers anys? I de l’ AMPA?
La veritat és que no massa. Tinc contacte esporàdic amb l’ escola sobre tot a través d’ alguns pares dels companys dels meus fills.
Quins són els records més bons i quines són les dificultats que et vas trobar? Quins records guarden els teus fills / filles en el cas que hagin acabat els estudis?
-22-