2020 holidays newsletter - Craig | Page 2

דיון משפטי Equity Chambers

דיון משפטי Equity Chambers

שאלה של בעלות : זה מצחיק , בעיקר מוזר , בוודאי שוורסטילי , היחס שיש לנו כלפי בעלות . אנחנו נוטים לייחס לעצמנו זכויות בעלות על מה שחשקה נפשנו , ולהשתמט מנשיאה באחריות הנובעת מעצם האחזקה במה שאמת שייך לנו . בלבול ואמביוולנטיות הם האסוציאציות הדומיננטיות הנלוות למונח " הבעלות ". המטוטלת מכה חזק - פעם על התקווה כי בעלות תקנה לנו שקט , שלווה ורגיעה משום שהיא הרחיקה אותנו מקצוות התהום של חדלות פירעון , ופעם היא מכה על השלכותיה , זאת משום שלזכות הבעלות נצמד כמסטיק לנעל ביום אוגוסט רותח , צרור של חובות והתחייבויות ואחריות אישית , שמאיימים לדכא את שמחת ההתבוססות בתחושות שובע של בעלים מאושר . הבעלות בעולם התאגידים , קיימת במתכונתה הסבוכה , בוודאי שמבחינה משפטית . הבעלות במניות חברה , מזכה בזכויות ובחובות שאינן תמיד פשוטות וישירות ( במובן של ) straightforwardולא משנה כמה נטען בלהט כי מבחינה משפטית אין כל הבדל בין בעלות על שולחן או כסא , ובין בעלות במניית חברה . האבחנה הראשונה המבדילה בין שני סוגי בעלויות אלו , והיא אולי העיקרית שבהן , קשורה בזכות לממש עילת תביעה בגין פגיעה בערך .
“ The want of a thing is perplexing enough , but the possession of it is intolerable .”
John Vanbrugh ( 1664 - 1726 )
עורך הדין קרייג ספרינגר הוא שותף מייסד בפירמת Andrews & Springer LLC שהינה פירמה דלוורית עולה , אשר מתמקדת בייצוג בעלי מניות המגישים תביעות בעילות של תרמית בניירות ערך , הפרת חובות האמונים וכן עילות תאגידיות נוספות שבליבן פעולות אסורות שבוצעו על ידי האמונאים בחברה . מטבע נושאי ותכני עבודתו של עורך דין ספרינגר , לספרינגר מומחיות ייחודית וחשובה בתחומי הגשתן של תביעות ייצוגיות ונגזרות .
במהדורת Equity Chambers זו , בוחנים עורכי הדין קרייג ספרינגר ויאיר אבן-טל את התמודדות בתי המשפט בדלוור בשנים האחרונות , עם ההבדל והקשר בין עילת תביעה משפטית ( תאגידית ) אישית של בעל מניות בחברה לבין הזכות להגיש תביעה נגזרת - על הדרישות הנוקשות שבאישורה - בגין הפרת חובות מנהלים . התמורות שחלות בדין הדלוורי
GCL – Global Comparative Law LTD . © 2018 All rights reserved P . O 268 , Modi ’ in , Israel + 972-8-9229552
www . gcl . co . il contact @ gcl . co . il